fredag 15 mars 2019

Testar Awakening Eyecreme och Smoothing Exfoliator

- Sidan innehåller reklam genom länkar till Forever Livings produkter från skonhetochhalsabysophia.myforever.se - 

Jag vill presentera två relativt nya produkter från Forever Living, åtminstone nya för mig, då jag precis har börjat använda dem idag.

Awakening eye creme känns skön att applicera runt ögats känsliga hud och jag tänker fortsätta att använda den. Nu när vårens första solstrålar tittat fram på allvar kan jag se hur trött och torrhetsrynkig min hy ser ut runt ögonen. 

Ögonkrämen innehåller en mängd effektiva och fuktgivande ingredienser som också har andra positiva egenskaper. Huvudingrediensen är förstås Aloe vera, utvald för sina hudvårdande, mjukgörande och fuktighetsbevarande egenskapers skull. Jojoba som bidrar med sina betydelsefulla mjukgörande egenskaper och extrakt från rödbeta och silkesträdsbark som är vårdande för huden. Dessutom innehåller ögonkrämen hydrolyserat kollagen. Hydrolyserat betyder att kollagenet är sönderdelat i mindre beståndsdelar och därmed lättare för huden att absorbera. Vårdande och fuktighetsbevarande xylitol och natriumhyaluronat, saltet av hyaluronsyra samt den trendiga ingrediensen av hudvårdande extrakt av Dunaliella-alger finns med i cremen. Det låter som ett rätt bra innehåll i mina öron. 

Du kan köpa Awakening Eye Creme här


Smoothing Exfoliator ska hjälpa huden att avlägsna döda hudceller för att ge plats åt nya. Den är rengörande, vårdande och mjukgörande och ger din hud en jämnare och fräschare känsla och bidrar till att din ansiktskräm lättare kan tränga ner i huden och verka mer effektivt. Det fina med den här exfoliatorn är att den innehåller både kemisk och manuell exfoliering. 

Smoothing Exfoliator innehåller Papain, som är ett enzym utvunnet ur papaya och bromelain, ett enzym utvunnet ur ananas. De är hudvårdande och milda, kemiska exfoliatorer som varsamt löser upp gamla hudceller från hudytan. Natriumlaktat, saltet av mjölksyra som finns naturligt i huden, har en hög vattenhållande kapacitet, vilket innebär att den är fuktbindande samtidigt som den också exfolierar. De runda jojobapärlorna och bambupulvret i sin tur ger en varsam manuell exfoliering när du masserar krämen i små försiktiga cirkelrörelser. 

Decylglukosid och de glycinbaserade är två ingredienser som är hudvårdande och rengörande ämnen som löser upp smuts och fett utan att irritera eller torka ut huden. Glycerin verkar fuktighetsbevarande och skyddande. Resultatet blir en hud med jämnare ton och struktur – och en helt ny lyster.
 
Hur du använder Exfoliatorn
Du kan använda exfoliatorn två -tre gånger i veckan står det på förpackningen. 
Jag kommer förmodligen att använda den en gång i veckan, åtminstone till en början. Jag vill inte överdriva.

Ett tips jag fått av en annan återförsäljare av Forever Livings produkter är att försiktigt massera in den exfolierande krämen i ansiktet med små försiktiga cirkelrörelser( undvik området runt ögat) och därefter låt exfoliatorn sitta på i 2-3 minuter så att de kemiskt peelande egenskaperna hinner verka. Glöm inte dekoltaget och halsen! Tvätta och skölj därefter noga bort alltihop, så att inga rester finns kvar. 

- Woaw, tänkte jag när jag använt den peelande krämen på det sätt som jag beskrivit ovan för första gången idag. Ansiktet såg jättefräscht ut. 

Du kan köpa Smoothing Exfoliator här