måndag 5 april 2021

Hallondrink

Jag vill dela med mig av ett smarrigt recept på en hallondrink fylld med antioxidanter!

Det här behöver du 
Lite frysta hallon 
En bit ingefära
Lite flytande blomsterhonung 
Mineralvatten (gärna bubbligt)
Aloe Vera Gel 
Forever Pomesteen Power" (en fruktdryck med exklusivt innehåll bestående av sju frukter och bär, bland annat mangostan, granatäpple och blåbär)


Gör så här
Mixa hallonen, honungen och ingefäran först. Fyll sedan på med Aloe Vera gel- och Forever Pomesteen Powerdrycken, efter tycke och smak, men håll dig inom daglig rekommenderad dos, som du hittar på respektive förpackning. Sist fyller du på med mineralvatten.

Voilà! Drinken är nu klar att åtnjutas!

Foto: Smarrig drink fylld med antioxidanter.


Vad är egentligen antioxidanter?
Förenklat skulle jag beskriva att antioxidanter skyddar kroppen mot fria radikaler som är skadliga för kroppen. När jag googlar på ämnet hittar jag en sida om antioxidanter på vitaplus.se som ger en utförlig beskrivning om både fria radikaler och antioxidanter på ett tilltalande sätt. 

Läs gärna mer på deras webbplats
https://vitalplus.se/antioxidanter/