onsdag 16 september 2020

Infinity by Forever vs Fleur de Jouvance

Nya anti-aging-hudvårdsserien Infinite by Forever innehåller ett serum, en kräm, en rengöringslotion och ett kosttillskott i form av marint kollagen.

Jag har prövat krämen, serumet och rengöringslotionen.  Jag jämför den nya serien mot föregångaren Fleur de Jouvance som är den bästa hudvårdsserie jag prövat. Jag använde alla produkter, utom ansikstsmasken i Fleur den Jouvance-serien varje dag i 12 år och skulle förmodligen fortfarande använt dem om  inte Forever Living valt att fasa ut serien från marknaden. 

Så här tycker jag om den nya anti-agingserien Infinite by Forever
Först och främst vill jag säga jag gett serien en chans då jag använt upp tre burkar av ansiktskrämen  och två tuber rengöringslotion samt i omgångar testat min första och enda flaska av serumet. 

Restoring crème är bra, men den doftar inte till sin fördel och för mig personligen slår den inte deras föregångare, Recovering Night Creme och Firming Day Lotion från serien Fleur de Jouvance.
Faktum är att jag inte förtjust i varken färgen på burken eller den hårda utformningen med ett litet hål som man ska pumpa upp krämen ifrån. Den får 3+ av 5 möjliga stjärnor av mig.
Du kan läsa mer och köpa Restoring Crème här

Rengöringslotionen, Infinite by Forever™ hydrating cleanser känns skön och likvärdig till deras föregångare från Fleur de Jouvance.  Den får 4 stjärnor av 5 möjliga av mig.

Serumet Infinite by Forever™ firming serum fick jag utslag av efter ett tag så den passar inte min hud. Den får därför 2 av 5 möjliga stjärnor av mig.

Kollagentillskottet Infinite by Forever™ collagen complex har jag inte inte provat.

Sammanfattningsvis så får serien Infinite by Forever inte mer än 3+ av mig av 5 möjliga stjärnor.